Hej!
Jag undrar hur krångligt är det att vara arbetsgivare. Tänker på att få anställningsavtal lagenliga och sådant som pensioner( direkt och tjp) för de anställda, ev sjukförsäkringar mm. Kan man köpa de HR- tjänsterna hyfsat billigt?
Hej!
Jag undrar hur krångligt är det att vara arbetsgivare. Tänker på att få anställningsavtal lagenliga och sådant som pensioner( direkt och tjp) för de anställda, ev sjukförsäkringar mm. Kan man köpa de HR- tjänsterna hyfsat billigt?
Anledningen att jag frågar är för att jag skulle behöva en kontorsassistent som tar emot klient förfrågningar, telefon & epost.
Men det kanske är en tjänst jag kan hyra ev en annan firma/ egenanställd/ frilansare? Ifall det är enklare att de får sköta arbetsgivar ansvaret med pensioner och försäkringar mm, semester och ledigheter.
Hej, vad spännande. Det finns nog en uppsjö av tjänster man kan köpa på det här området och AI-verktyg som kan vara behjälpliga. Här är inte jag expert så jag överlåter till någon annan att svara
jag skulle dock tro att det svåra inte är det administrativa runt att ha anställda, utan det är att 1. hitta och kunna locka in grymma anställda ch räkna rätt på riskkalkylen 2. få dem att stanna kvar och känna sig utvecklade kontinuerligt och tillfredsställda etc. De mjuka faktorerna runt att vara en bra arbetsgivare, helt enkelt. Lycka till!!!
Tack för svaret @Anna jag börjar luta åt att köpa tjänsten istället. Har en person redan som jag vill fråga om hon kan tänka sig att starta eget så köper jag tjänsten av hennes företag.
Hennes fördel är att hon har engelskspråkig bakrund och därmed klarar kommunikationen med internationella kunder både i tal och skrift.
Låter som ett bra upplägg, om du frågar mig! Det kommer en hel del med att vara arbetsgivare som är riktiga tidstjuvar.. Lycka till och kör hårt
Hoppas det går vägen!