Marknad för digitalt content?

Jag har fått upp ett intresse för att designa digitalt content där min kreativitet verkligen får blomma! Vart upplever du att man ska vända sig till för målgrupp/marknad etc. för att frilansa med detta mer som en hobby verksamhet? Tanken är att jag “start small” med mitt bolag nischat inom detta för att inte hamna i tvist i mitt nuvarande avtal i fråga om konkurrerande verksamhet.

1 gillning

Hej @anonym1, kan du förklara lite mer vad “designa digitalt content” är? Är det loggor osv? Filansa som en hobbyverksamhet är ju ett annat upplägg. Jag skulle börja med att sätta upp en egen hemsida och förklara dina tjänster och dela den i ditt egna nätverk och se om någon du känner eller någon bekant hakar på? Det är alltid bäst att ha drektkontrakt med slutkunden ur ett rent vinstmaximerande perspektiv. JAg har listat massvis med siter med microwork tillgängliga på min hemsida under konsultmarknadsplatser: Lista På Konsultmäklare i Sverige | By Anna Leijon som exepelvis Upwork. Där kan du också lägga ut dina tjänster :slight_smile: lycka till!!

1 gillning