Hej Anna!
Stort tack för all din energi, input om frilansare och rollen som frilansare som du skriver om, pratar om, jag är så tacksam.
Kollade nyss på Youtube på en två år gammal inspelning som du gjorde med Developersbay, jag lär mig så mycket hela tiden.
Roligt att de nämnde att X var deras största konto, jag kommer från bolag X efter totalt 27 år där, med lite avstickare till andra företag.
Jag tog chansen att lämna X och bli utköpt när de skulle göra sig av med totalt 400 personer, pga för höga matpriser, dessutom så är X inte så förtjust i oss som är lite seniora.
Jag har jobbat på en avdelning senaste 10 åren som hade i uppgift att jobba med Verksamhetsutveckling & IT. Jag har främst nischat in mig på roller som Servicemanager och Verksamheltsutveckling, senast inom personligaerbjudanden.
Jag har främst förvaltat externa system inom Marknadsavdelningen, där jag ansvarat för nya krav samt utveckling av nya funktioner och stabil infrastruktur. Jag har varit ansvarig för att vi levt upp till säkerthetskrav såsom, GDPR och Schrems och har nu utbildat mig inom AI och AI act för applikationer.
I rollen ingick också budgetansvar och att vi höll nere våra kostnader för licenser, backupkostnader samt konsulttimmar. Att hålla en god dialog med Applikationsleverantörerna och att de levde upp till sina åtaganden som avtalats såsom SLA etc. Ansvarade för att all dokumentation i CMDB kontinuerligt uppdaterades och underhölls.
I rollen ingick projektledning för nya krav samt även för eventuellt ny ersättningsapplikation.
Rollen är bred, den kräver stor social kompetens, samt teknisk förståelse för många integrationer och beroenden etc.
Det var lite kort om vad jag gjort och vad jag tänkt att nischa in mig inom.
En fråga till dig som jag gärna vill ställa. Om du vore mig, vilka företag hade du i första hand kontaktat för att hitta Frilansuppdrag?
Jag är 58 år ung, vill i första hand ha kortare uppdrag för att kunna njuta av livet mellan varven, finns ju en djungel av företag.
Alla tips tar jag emot med stor tacksamhet!
Bästa hälsning