Vilken konsultmäklare ska man gå via?

Hej!

Jag har ett uppdrag där uppdragsgivaren vill ingå i ett samarbete med mig. Situationen är att dem vill att jag ska gå via ett valfritt konsultbolag (större) A Society, eworks etc vilket är ok för min del.

Min fundering är, vilken mäklare ska jag använda och vilka tar den minsta andelen av alla mäklare?
Är det något annat jag bör tänka på innan jag använder en mäklare?

1 gillning

Hej @BAA , grattis - vilken situation. Supertråkigt att du MÅSTE gå via en mäklare (basically som att GE bort pengar eftersom grovjobbet redan är gjort - du har landat uppdraget själv). Varför de vill göra detta är troligtvis för att de inte vill/får signa direktavtal med en så liten spelare som du. Det ses som en liability, vilket är störtlöjligt, men it is what it is. Asså, du har ju en GRYM förhandlingsposition. Hör av dig till någon (vem som helst - eller den du tycker verkar skönast) och säg typ “jag måste ha en mäklare i mellanhand när jag signar med min uppdragsgivare (som redan är klart). Om ni tar 1% får ni det och annars går jag till någon annan.”. Haha, det kanske var lite hårt, men du fattar poängen. De kan glömma att de ska få 10% när du redan har gjort grovjobbet. Hör av dig till flera stycken och ta den som tar lägst marginal, typ. Det hade jag gjort. Du erbjuder ju typ gratispengar. Lycka till!!! :slight_smile:

1 gillning

Hej! Ework har ju en %-andel som är väldigt låg, 0,7% om jag inte minns helt fel. Så går du via dom, så har du ju en väldigt liten cut som försvinner. Om då inte Ework av någon anledning anser att de borde ha mer % än vad deras vanliga standard är.

/Robin

3 gillningar

Precis som redan nämnts: kolla med Verama/Ework.

Jag har en kontaktperson hos dem som jag mailat lite med på engelska. Du kan skicka PM till mig om du är intresserad av hennes mailadress så kan jag förmedla den till dig. Lycka till! :smiley:

1 gillning

Hej alla, tack så mycket för all input, råd och tips.

Nu tänkte jag köra via Ework men dem jobbar verkligen för långsamt, ringer inte upp och visar minimalt intresse, vilket har fått mig att besluta att inte gå via dem någonsin om jag inte måste.

Får se imorgon vem jag nu ska gå via.

1 gillning

Låter som att du kanske haft otur? Den kontakt jag haft med dem (via mail) har som sagt funkat bra. Varje uppdrag de lägger upp brukar ha en namngiven kontaktperson längst ner i annonsen.

1 gillning