Frågan om annonsen "HIRING TECH TALENTS AIMING TO BECOME SELF-EMPLOYED! STARTING SALARY: 50 000 SEK"

Hej @teenagerwtechinteres och tack för din fråga! För att kunna få frilansuppdrag inom tech (som ju the 1 year freelance deal åsyftar till) så måste du ha någon form av praktisk erfarenhet av att jobba inom tech. Man måste helt enkelt vara åtråvärd bland eller åtminstone ha möjlighet att landa de frilansuppdrag som läggs ut - dvs som företag söker frilanskonsulter till. Det kan man uppnå på många olika sätt och det pratar jag mycket om i en av dina tidigare frågor Vilken tech inriktning skulle vara bäst att utbilda sig till? . Högre utbildning inom tech är absolut ett plus, men rent konkret skulle jag nog säga att du måste ha tre tidigare uppdrag/jobb/anställningar som du har tjänat pengar på inom tech för att ens kunna göra ett konsult-CV (läs mer om konsult-CV här - en ny artikel som jag släppte precis: CV-mall för konsulter och frilansare | By Anna Leijon … Där guidas du till hur du skapar ett konsult-CV. Du kan ansöka till programmet med ditt nuvarande CV så kan vi ta fram ett konsult-CV tillsammans om du bli antagen. Om jag bedömer att du inte har tillräckligt med erfarenhet för att bli antagen tipsar jag om att ta ett jobb inom tech, ta anställning som it-konsult, bygga egna projekt/techprodukter som går att ha på CV:t och så vidare - helt enkelt skaffa dig erfarenhet av att bygga techprodukter - vilka är erfarenheter som du måste ha med på ditt CV för att kunna landa ett frilanskonusltuppdrag. Hoppas att det besvarar din fråga coh säg gärna till om du undrar över någonting mer :slight_smile: Mvh, Anna

1 gillning