Frilansande webbdesigners

Ni som arbetar som frilansande webbdesigners, vilka hemsideprogram använder ni?

Skulle det vara intressant att använda ett hemsideverktyg med återförsäljarmöjligheter? Dvs där ni hanterar era egna kunders hemsidor i en och samma kontrollpanel?

1 gillning

Hej @AuroraCloud och tack för din fråga :slight_smile: jag är inte webbdesigner och jag hoppas att någon som är det kan svara på din fråga, men menar du typ som vissa SEO-program har att en konsult kan sälja in det till sin kund och sedan hantera flera kunder i ett och samma verktyg och tjäna lite pengar på det typ? Vad skulle hemsideprogrammet göra i så fall - typ ha designelement, -komponenter och ikonbibliotek på ett och samma ställe, eller? :slight_smile: Jag är bara nyfiken, men kan inte så mycket om det här.

Ja typ, det finns redan nästan färdigt men vet inte om jag får skicka länken här, det kanske ses som reklam.

Ja hemsideprogrammet, förutom möjligheten att ändra texter och bilder och flytta objekt med dra och släpp som andra hemside program har den så du kan designa en hel hemsida till även kunna hantra kodblock med både html/css och javascript som den som kan lite kan lägga in om denne vill. Seo finns inbyggt och responsiv design så hemsidan kommer automatiskt anpassa sig till små skärmar som mobiler tex till 99 %. Men att kunna som webbdesigner kunna ha åtkomst till alla sina kunders hemsidor i samma inloggning tror jag skulle underlätta mer och alla hemsidor ligger med obegränsat utrymme på en molnserver. Bilbanker finns inkopplade, både gratisvariant och betalvariant för att köpa/använda exklusiva bilder till hemsida. Så det mesta finns inbakat i samma verktyg. Även enklare form av bildredigering på bilderna…

Design delen innehåller, knappar så man kan byta teckensnitt 1 och 2 samt förger på hemsidan, utseende på menyn och samt hemsidemallar som du kan ändra helt och hållet del för del i varje objekt. ikonbibliotek finns m.m. Dvs ha ett centralt system där man enkelt kommer åt allt via hemsidevekrtyget. Och företaget bakom sköter alla uppdateringar och ser till att sidorna är uppe. Det går då snab för en webbdesigner att sätta upp hemsidor och bjuda in kundern att hantera sin egen hemsida.

1 gillning

@AuroraCloud okej, jag förstår! har du byggt det själv eller vill du promotea någon annans applikation? Låter lite som andra generationens wordpress eller som shopify för generellt hemsidabyggande :slight_smile:

jag ser flera utmaningar med att få webbdesigners att sälja in det till sina kunder. Det låter som ett verktyg som är nice för webbdesignern, men som kanske har begränsningar som kunden inte vill ha (och det är ju kunden som bestämmer i slutändan), bland annat, men lycka till :slight_smile: