Hur ska en faktura se ut?

Hej,

Hur vet jag hur fakturan ska se ut? Finns det ‘‘färdiga’’ fakturor i bokföringsprogram som man bara fyller i värden, org nummer, namn osv?

Hej @fredrik.christensen och tack för din fråga! Javisst gör det det. :slight_smile: allting som måste stå med ser bokföringsprogrammet ofta till är ifyllt innan du kan gå vidare och kan skapa din faktura. Så har jag sett att det har fungerat oftast i varje fall. Annars är ju Skatteverket en mycket god källa att använda för att researcha det här ämnet mer: Innehållet i en faktura | Rättslig vägledning | Skatteverket

Lycka till :slight_smile: /Anna

Tack för svar @Anna :slight_smile:

Hur ska man tänka när det gäller arvode? Finns det någon form av prislista man kan gå efter? :stuck_out_tongue:

1 gillning

Hej @fredrik.christensen bra fråga! det beror på din roll, erfarenhet, tillgång och efterfråga osv och självklart finns det en hel del prisjämförelsen, men som egen är det alltid till syvende och sist upp till dig själv. Det är svårt att våga ta ett högre pris, men jag försöker uppmuntra alla att stå på sig kring det. Sälj dig absolut inte för billigt :wink: jag tror brainville har en prisrapport som är ganska bra bland annat. Lycka till!

länk: https://konsultrapporten.brainville.com/Content/Files/Konsultrapporten2021H1.pdf

1 gillning