Vad har ni för försäkringar?

Vilka försäkringar behöver man egentligen som frilansande konsult inom IT? Ansvarsförsäkring har jag förstått är viktig, men vilka andra? Som nystartad företagare är det ju lätt att bli ett offer för försäkringsbolagens säljare.

Vilka företagsförsäkringar har ni?

1 gillning

Hej

Jag undrade också nästa samma sak - jag undrade om det finns någon som utnyttjade en försäkring och kan därför varmt rekommendera den :slight_smile:

Jag har Försäkring för konsulter och tjänsteföretag - Länsförsäkringar .
Varför LF? :slight_smile: För att andra (t.ex. Trygg Hansa) kunde inte ens hitta mitt företag (1-2 månader efter registrering) men också för att LFs hemsida är skriver tidligt vad innehåller deras försäkring.
Dessutom LFs kundtjänst verkar vara bra och trevlig.

Mvh Andrei

2 gillningar

tack @lisen och @andreineculau för era bidrag till diskussionen :slight_smile: det här är också en svår frågeställning! Många kör ansvarsförsäkring samt sjukvårdförsäkring, vet jag. Det allra vanligaste och mest basic är ju just ansvarsförsäkringen och sjukvårdsförsäkringen är väl om man känner att man vill prioritera det själv och lyxa till det, så att säga :stuck_out_tongue: inga är dock några måsten om det inte krävs i kontrakt (vilket det dock ofta brukar göra med just ansvarsförsäkringen). Dock har ingen någonsin frågat mig om min ansvarsförsäkring, utan man skriver på och lovar på så sätt att man har en, så att säga. Hoppas att det besvarade din fråga! Om någon annan har några andra försäkringar så skriv gärna och berätta om det :slight_smile: det skulle jag också vara intresserad av att höra mer om!