Verksamhet i eget AB vid sidan av

Tjena,
Jag har ett eget AB just nu och kommer förhoppningsvis gå som underkonsult inom snar framtid.
Men jag vill däremot ha något vid sidan av att pyssla med (jag gillar pengar… :)). Jag jobbar inom tech just nu samt ägnar mycket tid åt börsmarknaden. Jag har testat diverse saker så som att printa ut saker åt folk med min 3d-skrivare, reparerat hemelektronik åt folk, hållit på lite med min egna youtube-kanal osv… Lite allt möjligt. Är det någon här som går i liknande tankar eller som gör något av detta? Har tankar kring tex Ehandel om någon håller på med det? Affiliate marketing? Dropshipping? Ja… ni får gärna lämna era egna erfarenheter eller tankar, upskattas. Eller om ni har några tips ni vill komma med.

1 gillning

Intressanta tankar du har. Jag har också tänkt tanken att man kunde börja t.ex. köpa in gamla NES/SNES-spel och sälja på begagnatmarknaden. Vore om inte annat lite kul. :smiley:

Vet dock inte hur mkt pengar man skulle kunna tjäna på det. Ju mer nischat det är, desto mindre är förstås marknaden.

Att tjäna pengar på Youtube etc är säkert möjligt men de flesta som ger sig in på sådant tjänar nog inte så mycket, gissar jag.

1 gillning

Hallå @Mata_pa och @Per tack för er fråga och svar! Gud jag håller också på med detta (alldeles för mycket). Jag har min egna (t)ehandel: Téamo och digitalt kösystem Flowby, min podcast Techskaparna (där jag för övrigt intervjuar lyckade techentreprenörer), min hemsida mm där jag tjänar en del pengar på respektive hobbyverksamhet. Vill att någonting av dem ska ta fart så att jag slipper fortsätta frilansa och sälja min tid för pengar, men än så länge tuffar det in en del pengar, men inte tillräckligt, men det är riktigt roligt att bygga/driva egna grejer :smiley: Det kan jag varmt rekommendera! Mvh, Anna

1 gillning

Spännande ju! Gillar konceptet att man skickar hem till andra som en prenumeration! Hur gör du med teet du säljer? Köper hem från någon grossist och blandat själv ihopa till smaker eller hur går det till?

tis 18 juli 2023 kl. 13:40 skrev Anna Leijon via Frilans & Tech <notifications@annaleijon.discoursemail.com>:

1 gillning

@Mata_pa ja, exakt så :slight_smile: det är faktiskt väldigt enkelt att sätta upp allting!